'GÜMÜLCİNE CAMİLERİ VE HAZİRELERİ' KİTABININ BASIM HİKAYESİ..





Batı Trakya'da bir kitap yayınlamak veya yayınlatmak ne kadar zormuş.
Gümülcine'nin büyük camileri ve bu camilerin hazirelerindeki mezar taşlarını, iyi tanıdığım bir arkadaşımın yıllar önce üniversite bitirme tezi olarak hazırladığını duyduğumda çok şaşırmıştım.
İlk iş olarak bu tezi incelemek istedim yazar arkadaşım Orhan İsmail'den izin alarak tezi incelemek için yerel bir dergiden aldım.
İnceledikçe hayran kaldım,1999 yılında yazılmış fakat tozlu raflarda yılarca oradan oraya atılmış.
On yıldır neden basılmamış?
Neden kimse dikkate almamış?
Çok şaşırmıştım bir çok kişinin yıllardır önlerinden geçerek hayranlık içinde baktıkları el işi mezar taşlarını türkçeleştirmek ne kadar güzel, böyle bir eserin neden yıllardır kitaplaştırılmadığı beni çok üzdü.
Orhan'la görüşerek ben bu eseri kitaplaştırmak istiyorum dedim,yayın için  gerekli herşeyi benim sağlıyacağımı
anlattım.Orhan arkadaşıma çok ederim bu eserin yayınlanmasına izin verdi.
İlk iş olarak yayınlıyacak bir kurum bulmak gerekliydi.Temsilcisi bulunduğum BATTAM(Batı Trakya Türkleri Araştırma Merkezi)başkanı değerli hocam sayın Dr.Özkan Hüseyin'e konuyu açtım.Kendisine sonsuz şükranlarımı suyorum hiç tereddüt etmeden böylesine değerli bir çalışmayı BATTAM adına basmayı kabul etti.
Sırada bir sonraki aşama vardı.Bu kitabın basımı için gerekli parayı bulmak.
Yunanistan'da 2010 yerel seçimleri zamanıydı.
Bir tez geldi aklıma seçim zamanında birbirlerine rakip olan adaylar azınlık tarihi konularına gelince ellerinden gelen desteği vererek birlik içinde hareket edeceklerini ve konu tarihi değerlerimiz olunca bir araya gelebileceklerini göstermek ki öylede oldu...
Sirkeli merkezli Kozlukepir Belediyesi başakan adaylarını tane tane ziyaret etmeye başladım,elimde basılacak olan kitabın taslağı,birer birer kapılarını çaldım.
Ziyaret sebebimi arz edince hepsi canı gönülden ellerinden gelen desteği verdiler ve kısa  bir sürede basılması için gerekli parasal desteği toplamayı başardım.
Bu esnada yaptığımız işten rahatsız olan bazı çevreler olmuş ki yazar arkadaşı arayarak gereksiz ve bir o kadar küçültücü sözlerde bulunmuşlar 'Sen Dilencimisin,neden belediye başkanı adaylarından ve siyasilerden yardım dileniyosun biz senin kitabını basacaktık' falan filan bunu burada acıklamak istiyorum.Aynı zamanda kendilerini kınıyorum.
Orhan İsmail hiç kimseden bir yardım bir parasal destek istemedi.
Ben istedim ve konu Batı Trakya ise yine isterim gerekirse cami avlusuna mendil açarım.
Eleştirecekseniz beni eleştin veya gölge etmeyin yeter.
Beni üzense bunu yine azınlıktan birilerinin yapmış olması.Madem basacaktınız on yıldır kıtap elinizdeydi nereye bakıyodunuz,elinizden gidincemi kıymetli oldu?
Şimdi beni düşündürense Gümülcine'de bir kitap tanıtım günü düzenliyeceğiz.
Bu kitaptan gelecek gelirle Gümülcine'ye bir Bilimsel Araştırma Merkezi kurmak istiyoruz.
Bundan rahatsız olacak kişilerin tanıtımımıza engel olma girişimleridir.
Bakalım başımıza neler gelecek,
Benim amacım Batı Trakya halkına gercek anlamda siyasi olayların dışında tamamen bilimsel ve kültürel çalışmalar yaparak toplumu bilgilendirmektir.
Öncelikle büyüklerimizin artık anlaması gereken çok önemli birşey var.
Artık Batı Trakya'da her türlü bilimsel arastırmayı yapacak seviyede arkadaşlarımız vardır.
Yurt dışından araştırmacı ithal etmenin zamanı çoktan geçti, artık at gözlüklerini çıkarak etrafımıza bakmalı ve (sadece kendi akraba ve yakınlarımız dışında)bu işleri gerçek anlamda başacak ve meraklı kişileri seçerek araştırma yapma olanağı sağlanmalı ve destek olunmalıdır,yaşı 70 olmuş lise mezunlarından medet ummak ancak başarısızılıkla sonuçlanacak veya hiç sonuçlanmıyacak işler yapmaktan başka birsey olmıyacaktır.
Basına ve halkımıza kitabımıza göterdikleri ilgi için çok teşekkürler.
Özellikle
Yeni Sirkeli merkezli Kozlukepir Belediye başkanı:İbrahim Şerif  ve ekibine
Eski Kozlukepir Beledisi başkanı:Halit Mehmet ve ekibine
Toplumsal Olusum Başkanı Saadettin Şakir Hüseyin HARİÇ tüm Toplumsal Oluşum ekibine
Vali yardımcıları:Mehmet Devecioğlu ve Muzaffer Muhterem 'e
İş adamı Ayfer Kaşif'e
Eczacı Salih Kamil'e
Kapak Fotoğaraflarında Özer Mümin'e
Kapak tasarımda:Yeliz Kadir'e
Bu eserin basılmasını sağlayan değerli Başkanım Hocam Sayın Dr ÖZKAN HÜSEYİN'e
Ve değerli nişanlım Zuhal Hüseyin'e o olmasaydı bu kitabın basımını gerçekleştiremezdim.
Ve ve tarihine sahip çıkan herkeze sonsuz teşekkürler.........

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GÜMÜLCİNE BÜYÜK SİRKELİ KÖYÜ (ΦΙΛΛΥΡΑ)

DİMETOKA SEYYİD ALİ (KIZILDELİ)SULTAN TEKKESİ DERGAHI